Een aantal goede redenen voor korting

Er zijn tegenwoordig zoveel winkels die met elkaar concurreren dat er op een gegeven moment een manier gevonden moet worden om jezelf te differentiëren ten opzichte van deze concurrentie. Dit zal gedaan kunnen worden door middel van marketing, promotie of nieuwe artikelen maar korting spreekt natuurlijk iedereen wel aan. Nederlanders in het algemeen staan er bekend om dat het koopjesjagers zijn en daar spelen de winkels dan ook op in. In dit artikel zullen wij u, de winkeleigenaar, een aantal redenen geven wat het voordeel is van het geven van korting.

Voorraden

Wanneer u te maken heeft met een oude voorraad of collectie dan is het verstandig om een kortingsactie in de voeren. Dit kunt u doen aan de hand van een procentuele korting of een vast bedrag, afhankelijk van uw prijssegment en persoonlijke voorkeur. Wanneer u deze sale nog enigszins naamsbekendheid geeft en er de moeite in stopt, zal het natuurlijk niet onopgemerkt blijven. Veel personen kopen tegenwoordig zijn/haar sieraden in de sale periode, want dit kan enorm veel geld besparen.

Het creëren van gewoonte

Wanneer u gewoonte gaat creëren bij uw klanten zal u dit ten alle tijden merken aan uw omzet, in positieve zin. Of u nou kiest voor een procentuele korting of een gratis verzending, personen komen bij u terug omdat het een gewoonte is geworden. Ook in de perioden wanneer er geen kortingen of acties van kracht zijn. Het is natuurlijk aan te raden om ten alle tijden iets aan korting te doen, maar soms is het simpelweg niet mogelijk.

Twijfelaars binnenhalen

U kent het vast wel bij winkeliers. Ze kijken een hele tijd naar een voor hun geschikt product, maar alsnog druipen ze na enige tijd af. Dit heeft in de meeste gevallen te maken met de prijs van het product. Kortingen en acties zullen daarom ook de twijfels tussen het winkelende publiek over de streep trekken. Dit zorgt natuurlijk weer voor meer klandizie.

Share this post